Etixx Judotrophy U11-U13 - Maldegem

Van Hooland Kirsten 2° plaats
De Latte Hanne 3° plaats
Bruggeman Sien 3° plaats

Kort verslagske van een superleuke namiddag/avond!

Rond 16u arriveren we in Maldegem aan die supermoderne sporthal de Meos.

Hanne staat al klaar op de mat, ze mag als eerste van Herzele aantreden, ze zit met amper 3 in een poule en dan nog tegen de 2 zusjes Bombello uit Zelzate. Hanne doet goed haar best, wedstrijdervaring ontbreekt echter. Ze verliest haar 2 kampen, toch supergewerkt van Hanne! Dit moet haar motiveren om toch nog verdere wedstrijden te doen.

Ondertussen is meester Michel gearriveerd, beteke met vertraging, wat nen gps allemaal niet kan doen hé! Grote omleiding en dan stuurt de gps je terug van waar je komt! Meester Michel was zeker niet de enige die dit voorhad, ook de mémé en pépé van Jos, Sien en Jef hebben die weg gevolgd en hadden ook hetzelfde voor! Maar nu iedereen er is, is het dan ook de beurt aan onze Jef, hij is terug supergemotiveerd en gaat ervoor (zo zegt hij toch!). Jef zit met 4 in een poule en moet opnieuw tegen zijn judovriend Kyandro Genbrugge uit Wachtebeke, voor en na de wedstrijd zijn het de beste vrienden, maar éénmaal op de mat hebben ze geen compassie meer met elkaar!

En gaat het er dan ook serieus aan toe! Deze keer wint Jef van Kyandro met ippon. Ook de andere 2 kampen wint Jef telkens met ippon. 1e plaats is binnen voor Jef! Proficiat!

En dan komen de miniemen van Herzele aan de beurt! Slechts met 3! Kirsten, Sien en Jos! Waar zijn al die andere wedstrijdjudoka's??

Kirsten zit in haar poule slechts met 2, haar tegenstandster is van Nederlandse nationaliteit, Kirsten doet haar best, maar verliest haar 2 kampen.

Daarna Sien aan de beurt, Sien is enorm zenuwachtig! Ze wil voor de ogen van meester Michel goed scoren, dit is echter niet zo evident, Sien zit in een poule van 5, haar 4 tegenstandsters zijn van judoclub Zelzate.

Herzele-Zelzate, helemaal niet leuk voor Sien! Daar zitten een heleboel vriendinnetjes, tuurlijk moet ze daar tegen kampen, Sien verliest haar eerste 2 kampen, daarna wat peptalk van de mama en Sien is er terug klaar voor! Sien wint haar 2 volgende kampen! Ze wordt 3e van 5!

En dan komt Jos als laatste aan de beurt, we hebben er een tijdje zitten op wachten, maar dan zien we hele mooie judo! De judotechniek wordt door Jos heel mooi toegepast, hij scoort vanalles, yuko's, waza-ari's, ippons! Ook ik ben heel content, eindelijk kan ik wat mooie actiefoto's van één van mijn kids. Als er geen mooie techniek toegepast wordt, kan ik ook geen mooie kiekjes maken! Jos toont vanalles (zie bijgevoegde actiefoto's). Jos wint al zijn kampen! Hij wordt 1e in zijn poule!

Na de wedstrijd nog glaasje doorspoelen en daarna naar de frituur: lekkere frietjes eten om een toffe avond af te sluiten!

Nogmaals bedankt aan meester Michel om onze kids te coachen Ook dikke merci aan de andere supporters van Herzele!

Cindy Van de Walle (mama van Jos, Sien en Jef Bruggeman)

$p$p$p$p