Provinciaal jeugdkampioenschap 2007 - Aalter

Van Lancker Matthias kamp verloren
Goessens Jeroen kamp verloren
Van Assel Pieter kamp verloren

Zes podiumplaatsen voor onze Herzeelse jeugd-judoka's op het Provinciaal kampioenschap te Aalter op zaterdag 10 februari 2007. Bij de cadetten -34kg was Thomas Wuytens een klasse te sterk voor zijn tegenstanders en won daardoor verdiend goud.

In de categorie -38kg. kwamen 2 Herzeelse judoka's op de mat. Lennert De Buyst botste in zijn eerste kamp op een sterke tegenstander, maar won de wedstrijd op het einde met ippon. Emiel De Meyer vocht eveneens heel sterk en kwam dus verdiend in de finale. In die finale moesten Lennert en Emiel uitmaken wie de gouden medaille mee naar huis mocht nemen. Het werd Lennert De Buyst die de 'Herzeelse' finale won. Emiel behaalde dus zilver.
Bij de cadetten -42kg. waren alle ogengericht op Jonathan Elaut. Na ziekte begin vorige week, startte hij wat slapjes. Eens opgewarmd won hij toch telkens met ippon. In de finale lag hij de ganse wedstrijd boven, maar kon niet echt scoren.Wegens passief judo werd zijn tegenstander bestraft. Zo kon Jonathan verdiend de gouden medaille veroveren.
In de categorie -50kg hadden we met Jens Goessens en Pieter Van Assel ook 2 judoka's van Judoclub Herzele. Pieter won zijn eerste kamp mooi, maar moest zich wegens gebrek aan wedstrijdervaring in de volgende kamp gewonnen geven. Jens vocht zich tot in de kleine finale en won ze. Een knappe derde plaats dus.Pechvogel Daan Dierickx (cadetten -60kg) moest forfait geven wegens kwetsuur in de les LO op vrijdag.Heel jammer, want ook hij zou ons zeker een medaille bezorgd hebben. Onze Belgische cadettenkampioen 2006 Kaïn Staelens moet nu aantreden bij de beloften -66kg. Ondanks een beginnende bronchitis raakte hij toch in de finale, dewelke hij nipt verloor. Toch een dik verdiende zilveren medaille. Matthias Van Lancker (beloften -60kg) verloor voor de 3de plaats. Geen podiumplaats voor hem.
Jeroen Goessens (junioren -66kg) kampte ook verbeten, maar hij kon zich niet plaatsen voor het podium. Toch ook voor hen een proficiat voor deelname. Volgende keer meer succes! Tenslotte vermelden we nog dat alle 6 medaillewinnaars zaterdag 17 februari geplaatst zijn voor het regionaal kampioenschap te Herentals. Duimen maar!!!

$p