International Dutch Youth Cup 2008 - Maassluis (NL)

Datum: 26-04-2008
Staelens Kaïn -

Weging onverwachts tussen 08 en 09u, vroeg vertrekken, het belooft een lange, zware dag te worden...

Eerste wedstrijd voor Kaïn rond 11u30 - hij verslaat een Duitser al na minder dan 1 minuut met een mooie armklem. De tweede kamp tegen een afgetrainde Nederlander -73 kg blijkt iets lastiger, maar Kaïn kan ook hier winst vastleggen. De derde tegenstrever en uiteindelijke winnaar van het tornooi, is een bekende, de Nederlander Mirkan Tankos is iets vlugger en vloert Kaïn met zijn gekende ippon seo nage... In de vierde kamp, weer tegen een Nederlander, staat Kaïn eerst achter met koka en yuko, maar hij komt mooi terug en weet, alweer met een armklem, de overwinning binnen te halen. De vijfde kamp tegen een Duitser is zwaar, Kaïn heeft nét iets kracht te kort en laat zich verrassen... Op, in totaal, 24 deelnemers, behaalt Kaïn een mooie [b]7de plaats[/b], een puike prestatie ! Verder geven we nog mee dat dit selectietornooi er één van hoog niveau was, zowel wat de kwaliteit van de judoka's als wat de organisatie betreft.
Kaïn, eerst wat ontgoocheld, keerde uiteindelijk moe maar tevreden terug naar huis.