Pupillen-en miniemen Tornooi - Kemzeke

Van Gutte Renaat 2° plaats
Schepens Stijn 2° plaats
Moock Yana 3° plaats

De pupillen raken echt op dreef, dat mag wel blijken uit de resultaten: Eerste-jaarspupil Matthias heeft intussen geleerd dat hij zijn tegenstanders na een worp moet vasthouden en onmiddellijk moet verdergaan in een houdgreep. Hij had dit goed in zijn oren geknoopt want 3 maal na elkaar ging hij na een worp over in houdgreep en.... 1° plaats. Kaïn pakte het anders aan en won één maal in houdgreep en dan verder met twee ippons na een schitterende worp dus... 1° plaats. Schitterend, Kain, we verwachten je vanaf januari bij de miniemen. Het zal er stuiven. Laatste-jaarspupil Stijn was eveneens in goede doen en won een wedstrijd in houdgreep en één wedstrijd met een worp zoals beschreven in de boekjes. Zijn laatste tegenstander uit Beveren wist hem echter te verrassen en wierp Stijn zonder complexen tegen de mat. Spijtig voor Stijn. Een tweede plaats is ook mooi om mee naar thuis te komen. Yana zat in een poule van 5. Hierdoor moest ze vier maal vechten. Ze wint twee wedstrijden, één met yuko en de tweede met ippon: mooi gedaan Yana. Haar twee andere wedstrijden verliest ze in houdgreep en met een worp. Je staat nog op het podium met je derde plaats en we verwachten je bij de miniemen. Aurelie komt in haar eerste wedstrijd op voorsprong, maar komt dan nogal ongelukkig op haar voet terecht. Een knappe Rode-Kruis helper draagt haar in zijn sterke armen naar de EHBO-post. Ze is niet fit genoeg voor haar tweede wedstrijd, waardoor nog deelnemen aan de laatste wedstrijd niet veel zin meer heeft. Deze week was ze weer present op de trainingen, de blessure bleek uiteindelijk nogal mee te vallen. Renaat kreeg oude bekenden tegenover zich: Tom De Pelseneer (Wetteren) en Lorenzo Heireman (Heusden), twee geduchte tegenstanders. De wedstrijd tegen Tom ging gelijk op, maar zonder scores. Uiteindelijk gaf de scheidsrechter de doorslag: hij wees de wedstrijd toe aan Tom. Niet getreurd echter, de twee volgende tegenstanders maakten geen enkele kans en sneuvelden dank zij een o-goshi en een o-soto-gari. Resultaat: 2° plaats.