Iris Trophy Teams - Ukkel

Datum: 30-11-2014

Na de vorige 2 stressvolle zondagen (Interclub) zijn we op zondag 30 november afgezakt naar Ukkel met een delegatie U15. Benieuwd hoe die het er vanaf gaan brengen…

Buiten koud…maar gelukkig gezellig warm in de sporthal! De sfeer zit er onmiddellijk al in … de ene wat zenuwachtiger dan de andere…de ene met meer honger dan de ander. Na de weging iedereen ah eten om nog wat extra krachten bij te pompen…alhoewel zouden die wel nodig zijn??

En we gaan van start… Jos Bruggeman (-46kg), Jitse Vanderherrewegen (-50kg), Benjamin Aljija (-55kg), Jonas Jacobs (-60kg), Jarne Tavernier (+60kg). Het Team safety First ( zo hebben ze zichzelf genoemd) treedt aan… de eerste kampen verlopen heel vlotjes…in totaal mss 3 min allemaal samen op de mat gestaan en de eerste 5-0 is binnen voor Safety First! Een man van het tegenkamp spreekt ons aan… hij supportert voor de tegenpartij…maar Team Herzele is sterk…heel sterk…geeft hij toe.

Voor de jongens was dit een opwarmertje…bij de volgende wedstrijden moeten ze wat langer op de mat staan, maar de punten worden binnengehaald… 4-1…halve finale 5-0…Finale… 4-1! Iedereen content… ene heeft wel een blauw oog (Jitse), een ander een paar builen op het hoofd (Jos)…maar dat is rap vergeten! De buit is binnen!  Een mooie beker, medailles voor iedere deelnemer en niet te vergeten de 500 Euro… heel uitzonderlijk in het judo dat er zo’n geldprijs geschonken wordt!

Nadien nog allemaal samen nog eens lekker gaan eten in de Colmar te Ukkel en de dag was om! Op naar volgend jaar… naar dit tornooi komen we nog terug…al moeten we toegeven… het zal moeilijk worden met allemaal 1e jaars U18… niveau U18 was geen kattepis daar! Maar de jongens hebben er zin in…ze gaan trainen ervoor… samen met hun topcoach/trainer Michel lukt het misschien wel!