Vlaams Kampioenschap - Dendermonde

Staelens Kianu 5° plaats
De Jaeger Elien kamp verloren
Goossens Favor kamp verloren

Recordeditie van het Vlaams Kampioenschap voor JC Herzele!

Niemand in de judowereld die het niet wist: dit weekend werden de Vlaamse kampioenschappen uitgevochten in Dendermonde voor de dames/heren U15, U18 en U21.

Zoals eerder bericht hadden we maar liefst 12 geselecteerden over de diverse categorieën. Als eerste kwamen de heren U21 aan slag, zowel Brecht als Jonathan legden een foutloos parcours af tot in de finale, waar beiden tevreden dienden te zijn met een zilveren medaille (deels door scheidsrechterlijke beslissing), Kianu mocht zich al eerstejaars gaan bewijzen en strandde op een verdienstelijke 5e plaats.

Na de 2 op 3 ging onze aandacht volledig naar de broers Juul en Siel. Juul raasde door naar de finale, maar werd daar geklopt op zijn waarden, logisch gevolg: zilver. Siel ging zijn broer achterna tot de kwartfinale, waar hij werd doorverwezen naar de herkansingen, maar de fysieke uitputtingsslag van het gevecht ervoor was nog niet verwerkt met als resultaat een 5e plaats.

Halverwege onze lijst mannelijke geselecteerden zaten we nog steeds op onze honger naar een gouden medaille. Die honger werd al snel gestild door onze U15, die in een bijzonder snel tempo voor 3 gouden medailles zorgden: Benjamin, Jos en Jitse mochten zich Vlaams kampioen kronen. Jarne en Favor, de beide judoka’s met het minste ervaring op dit niveau, beten stevig van zicht af, wat resulteerde in een zilveren plak voor Jarne. Voor Favor bleek er dit jaar nog geen prijs in te zitten.

Na een hoopgevende 7 op 10 zakten we zondag opnieuw af naar Dendermonde, voor de meisjes.

Als eerste kwam Elien (U18) aan vechten toe, maar werd al snel uitgeschakeld zonder recht op herkansing. Waardoor onze hoop gevestigd werd op Sien bij de U15. Zonder veel moeite bereikte ze de halve finale, waar haar een tegenstandster van onze eigen provincie stond op te wachten. Helaas werd Sien doorverwezen naar de kamp voor de derde plaats. Tijdens deze kamp wist ze te domineren, maar een vroege – ruime – voorsprong werd plots een zenuwslopende wedstrijd waarbij Sien op 2 seconden van het einde met ippon het laken naar zich toe wist te trekken en onze achtste medaille binnenhaalde.

Enkel de podiumplaatsen geven recht op een ticket voor het Belgisch Kampioenschap volgende week, dus mogen niet minder dan acht van onze judoka’s hun opwachting maken, een nooit gezien resultaat in onze clubgeschiedenis.

Proficiat aan alle judoka’s en meester Michel en dank aan alle trouwe supporters.

P.S. alle foto’s mogen doorgestuurd worden naar steffen@judoclubherzele.be

$p$p$p$p
$p