West Brabantse Kampioenschappen - Breda

Bruggeman Jef kamp gewonnen
Bruggeman Sien kamp gewonnen

West-brabantse kampioenschappen november 2013

Zondagochtend 3 november… familie Bruggeman mag opnieuw eens vroeg uit hun bed, een ritje naar Breda voor de West-Brabantse kampioenschappen staan op het programma. Jos, Sien en Jef zien het zitten!

Sien moet als eerste wegen en mag redelijk snel haar eerste wedstrijd starten op de mat, Sien wint deze kamp overtuigend met 2x waza-ari. Volgend kamp is heel wat moeilijker, Sien verliest. Ook de volgende 2 kampen verliest Sien, toch mag vermeld worden dat Sien haar eerste wedstrijden als kadet (in Nederland treedt Sien als 1ejaars kadet aan) goed verteert heeft, ze heeft heel goed gekampt weliswaar met geen medaille…maar soms is meedoen toch wel belangrijker! Sien kan hieruit leren!

Ondertussen is ook Jitse Vandenherrewegen aangekomen in Breda, vlug gaan wegen en samen met Jos de opwarmzaal in om nog eventjes de spieren los te maken! En dan de mat op allebei!

Jitse wint zijn 1e kamp met yuko, de volgende 2 kampen wint hij overtuigend, 4e kamp komt hij uit tegen Gaston Rammant (Belgisch kampioen -42kg), hier verliest hij met het kleinste verschil… een shido. Jitse wint zijn laatste kamp met 2 waza-ari’s, en een derde plaats is binnen voor Jitse! Supergedaan!

Tussen de wedstrijden van Jitse, mocht ook Jos op de mat aantreden. Jos is zijn 1e kamp vrijgeloot, niet altijd echt een voordeel… de tegenstanders zijn meestal dan al goed wakker geschud… maar blijkbaar geen probleem voor Jos, Jos scoort waza-ari, yuko en kan dit kamp beëindigen met een houdgreep (ippon). 2e kamp krijgt Jos al vlug een shido, nadien scoort Jos al vlug een yuko, de tegenstander voelt zich in het nauw gedrongen en pakt Jos in een schouderklem. Jos roept het uit van de pijn, tegenstander krijgt hansoke-make. Jos wint dit kamp maar heeft heel veel pijn, oplappen bij de EHBO-post…ijs, een pijnstillertje uit mama’s tas… en Jos wil de finale vechten (weliswaar nog met veel pijn). Jos doet zijn best maar kan niet meer alles doen met zijn schouder/arm, jos krijgt een shido en verliest hiermee ook de finale! Toch een puike prestatie voor mijne grote “kleinen”!

Ondertussen is ook Jef gewogen en mag hij kampen, Sien is zijn coach (papa staat bij Jos), Jef verliest zijn 1e kamp al heel vlug met Ippon. 2e kamp is al pakken beter en Jef kan 2 wazza-ari’s scoren. Maar ook het 3e kamp verliest ook Jef. Hierdoor is het voor Jef vlug gedaan… volgende keer beter!!

Groetjes van de mama van Jos, Sien en Jef die af en toe met heel veel stress op de tribune zit toe te kijken!