Ippon Trophy - Antwerpen

Staelens Kianu 3° plaats
Van Nieuwenhuyse Juul 5° plaats
Van Nieuwenhuyse Siel kamp gewonnen

Verslag van Cindy (mama van Jos):

Bijgevoegd nog een keertje een verslagske en enkele foto's van Jos zijn laatste judotornooi van dit seizoen. Hopelijk doet hij het volgend judojaar minstens even goed!

Zaterdagochtend 18 mei 2013, om 6u loopt de wekker al af... Tijd om op te staan! Want vandaag is het de Ippon Throphy in Antwerpen, een Rankingtornooi van de VJF met heel wat buitenlandse deelnemers (meer dan 330 U15!). Jos moet gewogen zijn tussen 8u en 8u45, het is toch al een klein 1,5u rijden naar Herentals en eerst nog naar mama's werk om lekkere ontbijtkoeken en een dikke knuffel, dus veel tijd om te treuzelen hebben Jos en Eddy niet deze ochtend! Jef gaat als trouwe "opwarmpartner" mee.

Jos wordt eerst opgedeeld in een poule van 5 deelnemers, de eerste 2 van deze poule komen uit tegen de 2 beste van de andere poule. Jos komt eerst uit tegen de Brit Joe Andrews, een heel moeilijke om tegen te score, heel verdedigend, op het juiste moment kan Jos tomoe nage doen en scoort een yuko, daarmee lag de wedstrijd open en kan Jos even later afsluiten met ippon (ippon seo nage). 2e kamp is tegen Mauro Demeyer (2e Belgisch Kampioenschap), een gekende  tegenstander en ook wel een trainingspartner op de talententraining te Brugge, hij scoort op rij een yuko, waza-ari en uiteindelijk ippon! 3e kamp alweer tegen een buitenlander, de Nederlander Bart Stienstra, Bart krijgt al vlug 3 shido's, Jos scoort een yuko en waza-ari, 3e gewonnen kamp is een feit. Laatste kamp van deze poule is tegen Robin Goethals, Jos domineert en scoort een waza-ari, hij sluit dit kamp schitterend af met een houdgreep die bekroond wordt met een ippon! (Sankaku) Jos is 1e in zijn poule! Hij mag het opnemen tegen de 2e van de andere poule Steven Schram (3e Belgisch Kampioenschap.

Hij begint het kamp schitterend, Jos kan al vlug een Yuko scoren met sode tshuri kommi goshi. Daarna alweer een waza-ari voor Jos met tomo nage (scheidsrechter twijfelt nog of het geen ippon waard is), in de laatste 35 sec wil Jos een veeg doen, maar Steven pakt over en Jos verliest dit kamp, weliswaar toch een beetje ontgoocheling want die eerste plaats was heel dichtbij! Maar toch een derde plaats voor Jos! Een heel mooie medaille en een ruikertje orchideeën (die hij heel graag aan mij schenkt! Dank u wel

Jos!)

$p$p