CBJS-tornooi - Lendelede

De Meyer Emiel 5° plaats
Van Assel Pieter -
Van Den Berge Sam -

Nog wat moe, maar toch tevreden van de dag voordien, trokken we met 8 kadetten en 1 junior naar Lendelede. Thomas Wuytens slaagt erin om 2 dagen na elkaar de 1e plaats te bemachtigen. Proficiat Thomas! Ook Lennert en Emiel mogen direct aantreden (beide -38kg). Lennert De Buyst knokt hard tot in de finale, dewelke hij op het belsignaal verliest met yuko. Emiel De Meyer vecht eveneens goed, maar verliest zijn kamp voor de 3e plaats. Jonathan Elaut kan zijn tegenstanders goed onder controle houden. Hij komt in de halve finale, die op een golden score afstevent, maar net als Lennert verliest hij met een yuko in de laatste seconden. In de herkansingsfinale wint hij, na uitsluiting van zijn tegenstander (wegens klem en/of wurging). Daan Dierickx treft vandaag vooral grote tegenstanders. Hij vecht op karakter en haalt toch een mooie 3e plaats. Jens Goessens kent een betere dag dan gisteren. Hij laat zich niet verrassen in de 1e kamp. Daarna verliest hij met golden score (onterecht?). Hij laat zich niet ontmoedigen en eindigt nog 3e. Pieter Van Assel wint zijn 1e wedstrijd. In de volgende wedstrijd moet hij de duimen leggen tegen een meer ervaren judoka. Sam Van Den Berge verliest zijn eerste kamp en kan niet herkansen. In de late namiddag kon ook Jeroen Goessens de wedsrijd voor de 3de plaats winnen, nadat hij in zijn eerste kamp de duimen moest leggen voor de latere winnaar in zijn gewichtsklasse. Onze Herzeelse jeugd-judoka's bezorgden ons een prachtig weekend!

PROFICIAT AAN ALLEN! Benieuwd wat de volgende wedstrijd (Provinciaal kampioenschap) hen zal brengen??