Regionaal kampioenschap +20 - Herentals

Datum: 20-10-2012
Staelens Kaïn 3° plaats

Zaterdag 20-10-2012 waren 3 judoka's van judoclub Herzele geselecteerd voor het regionaal kampioenschap senioren.

Slechts één judoka kwam opdagen op de afspraak. In de catogorie -81kg vocht Kaïn Staelens een zeer goed kampioenschap.

In de eerste kamp kwam Kaïn tegen de gewezen kampioen Glenn Van De Velde (reeds 2x geselecteerd voor een Europees kampioenschap). Kaïn scoorde onmiddellijk een waza-ari en die moest hij heel de kamp proberen te verdedigen, echter in de laatste 4 sec maakte hij een foutje door toch nog aan te vallen en werd daarop overgenomen. Ippon tegen!

Geen nood, coach Michel doet wat aan peptalk en Kaïn blijft gefocust op de volgende rondes.

2de gevecht:. De Laet ( judoschool Lummen)- Staelens Kaïn.

Hier wint Kaïn met een prachtige houdgreep waar zijn tegenstander onmogelijk nog uit kon ontsnappen.Ippon!

3e kamp:. Jonckers ( jt Koersel)-Staelens Kaïn.

Ook hier was kaïn de sterkste, zijn tegenstander was niet van de minste. Ippon winst met kami-shigo-gatame.

4de kamp voor brons:

Een sterk geconcentreerde Kaïn begon het gevecht tegen Dermaut Gregory (judoclub Koksijde).Kaïn vocht zeer sterk en lokte zijn tegenstander naar de grond, waar hij dan een super wurging (hadaka-jime) aanzette.

Dikke Ippon voor Kaïn en een welverdiende bronzen medaille was voor onze Herzelenaar .

Een dikke proficiat voor Kaïn en zijn trouwe supporters!!!

$p