Flanders Judo Cup - Lommel

Moyersoen Alexander kamp verloren
Staelens Kaïn kamp gewonnen
Staelens Kianu kamp gewonnen

Er waren 8 deelnemers van JC Herzele aanwezig op de  Flanders Judo Cup. Onze judoka's behaalden 3 podiumplaatsen.

•  Siel : derde -55 kg  U15
  •  Juul : derde - 60 kg U15
  •  Jonathan : tweede - 90 kg U17 : In de - 90 waren er twee poule's van 5.  Jonathan won alle vier de wedstrijden in zijn poule.  Daarna kwam hij in de halve finale uit tegen  de Nederlander Martin Kip (een jaar jonger, reeds tweemaal  Nederlands kampioen en deelnemer aan het Europees kampioenschap U17).  Jonathan kwam in eerste instantie op achterstand, maar maakte het dan mooi af met een ippon. In de finale kwam hij uit tegen zijn Griekse judovriend Malliaropoulos George. Jonathan, die heel goed kampte en de griekse tegenstander onder druk zette, verloor uiteindelijk met een yuko tegen.
  •  Brecht : verlies in zijn poule
  •  Elien : verlies in haar poule
  •  Alexander : verlies in zijn poule
  •  Kianu : won twee wedstrijden in zijn poule, maar ging niet door. Heel goed gekampt.
  •  Kaïn : won een wedstrijd in zijn poule, maar ging niet door.

Verslag van Juul Van Nieuwenhuyse:

Mijn broer en ik hebben zaterdag 29 oktober deelgenomen aan Flanders Judo Cup 2011 te Lommel.

Er waren niet alleen Nederlanders, Belgen en Duitsers, maar ook judoka's van Israël, Letland en Engeland...

Ondanks de sterke tegenstanders hebben we allebei een bronzen medaille mee naar huis genomen.

Siel had eigenlijk maar 3e plaats in de poules, maar gelukkig kreeg n° 2 van zijn poule een *hansoku-make * en werd uitgeschakeld. Zo kon Siel toch mee naar de kwartfinale. Hij verloor deze maar won voor 3e plaats en kreeg zo ook een plaatsje op het podium.

Ikzelf had het echter wat moeilijker: ik was 2e van mijn poule en mocht net door naar de kwart finale, die ik met een ippon won. Maar de halve finale verloor ik tegen een Waal, die ik waarschijnlijk ga terug zien bij het Belgisch kampioenschap 2012, dan ga ik mij niet meer laten verrassen!!! De herkansing voor 3e plaats ging vlot en na 10 sec. lag de Nederlander er over!

Iedereen was fier op ons en wenste ons een dikke proficiat.

$p$p$p$p