1e Ontmoeting U11 en U13 - Dendermonde

Datum: 02-10-2011
Rockele Wolf 1° plaats
Bruggeman Sien 2° plaats

Beknopt het tornooiverslag van Dendermonde 02 10 2011 door Eddy Bruggeman:

Zondag was er een vriendschappelijke ontmoeting in Dendermonde.

In de voormiddag was enkel Sien Bruggeman die de kleuren van Herzele verdedigde.

Doordat het lang geleden was, verslikte Sien zich bij de opening van de kamp. Een struikelende Sien werd door Luna (Zelzate) met uki hosi (ippon) afgestraft.

Daarna kwam Sien op dreef, en won de volgende kampen. Na veegbewegingen en halve hiza guruma’s nam Sien onmiddellijk de tegenstandster in houdgreep.

Een mooie 2e plaats was verdiend.

In de namiddag gaf Wolf Rockelé het voorbeeld hoe het moest. Hij scoorde 3x ippon, zowel met houdgreep als een mooie worp.

Proficiat voor zijn 1e plaats.

Jos moest aantreden tegen zwaardere jongens. Ondanks dit lichte nadeel won hij de eerste kamp snel met ippon seoi nage.

In zijn tweede kamp, werd Jos eerst bestraft met een shido, na een schouderworp. (Jos viel mee met tegenstander). Daarna hernam hij met een prachtig uitgevoerde tsuri komi goshi.

De laatste tegenstander was eigenlijk net te zwaar. Omdat het vriendschappelijk was, kon dit kamp doorgaan. Echter Jos was hierdoor wat afgeleid en had het moeilijk. Hij kon 3x een  ippon seoi nage ontwijken maar draaide zelf niet in. Er waren toch enkele mooie openingen onbenut gelaten. 20 seconden voor einde werd een mooie ippon seoi nage hem fataal.

Een 2e plaats moet hem aanzetten om nog beter te trainen