Internationaal Judo Toernooi - Venray (NL)

Datum: 18-06-2011
Van den Herrewegen Jitse 5° plaats
Bruggeman Jos kamp verloren
Bruggeman Jef kamp gewonnen

Judoclub Herzele  was  aanwezig met 3 judoka's..

Jos Bruggeman, in een groep van 27 verloor kansloos met Ippon, tegen de latere verliezende finalist.

In zijn tweede kamp, vocht Jos heel goed, en lag zeker niet onder. Echter, de tegenstander scoorde een yuko  en Jos kon dit niet meer ophalen door het knap verdedigen van de tegenstander.

Jef Bruggeman was zenuwachtig (3e keer dit jaar dat hij meedeed aan een tornooi.) bij zijn eerste kamp. Hij scoorde snel een yuko, maar vergat verder te doen op de grond. Door te traag in te draaien werd Jef geworpen met ipponscore.

Zijn tweede kamp won hij met eerst een waza-ari te scoren en daarna een ippon.

In zijn derde kamp werd hij snel met ippon verslagen.

Jitse van den Herrewege kampte bijna gelijktijdig met Jos. Zijn eerste kamp verloor hij via beslissing ( winnaar van Mierlo, tegen Jitse 14/05/2011).

Via de herkansingen won hij daarop: ippon seo-nage, beslissing, ippon seo-nage, yuko.

In de afzonderlijke zaal mocht Jitse voor de 3e plaats vechten. Echter, 2 van de 3 scheidsrechters waren van mening dat de tegenstander (Een Rus) beter was. Jitse eindigde op de 5e plaats. Toch een heel knappe prestatie op  37 internationale deelnemers.

$p$p