Westbrabantse jeugdkampioenschap - Wouw (NL)

Datum: 13-03-2011
Bruggeman Jef 3° plaats
Bruggeman Sien 3° plaats

Verslag van de familie Bruggeman

Op zondag 13 maart hebben we de Belgische grens overgestoken en zijn we in Nederland beland, nl in Wouw. Jef keek hier echt naar uit, doordat hij in België te jong is om aan de pupillenontmoetingen deel te nemen, proberen we af en toe een toernooike van onze noorderburen te doen.

We waren zeker en vast niet de enige Belgen, ook enkele judovriendjes van op provinciale training waren aanwezig. Alles was super georganiseerd en nadat ieder zijn weging gecontroleerd was, mocht Sien als eerste aantreden op de mat. Sien wint haar eerste wedstrijd overtuigend in een poule van 16, verliest haar 2e nipt en bij haar derde wedstrijd heeft Sien haar tegenstandster in een goede houdgreep, de tegenstandster begint te wenen waardoor Sien verplicht wordt door de scheidsrechter haar houdgreep te verbreken. Bij deze wedstrijd wordt er niets gescoord en moeten de vlagjes eraan te pas komen…alledrie wijzen ze overtuigend Sien als winnaar aan. Sien behaald een derde plaats!

Jos was ook in topvorm, bij de eerste wedstrijd scoorde hij een ippon na slechts 3 sec. Een tweede wedstrijd verliep moeizamer, er worden geen punten gescoord maar Jos is duidelijk de betere, dit wordt dan ook bevestigd door de 3 scheidsrechters met de vlagjes. De derde verliest hij met een yuko, heel spijtig, hij had zijn tegenstander nochtans met een ippon geworpen, die door de scheidsrechter werd weggewoven. Het was voor Jos heel moeilijk om voor de 4e wedstrijd de knop om te draaien dus begint hij heel teleurgesteld aan zijn 4e kamp. De tegenpartij is duidelijk sterker en Jos wordt verrast. Hij verliest deze kamp. Hij is uiteindelijk 5e geworden ook in een poule van 16 heel sterke judoka’s!

Last but not least, komt onze Jef in aktie! Zijn eerste kamp stapt hij gewoon mee met zijn tegenstander en wordt onmiddellijk geworpen (gebrek aan wedstrijdervaring?). Jef is gelukkig niet zo teleurgesteld en begint terug supergemotiveerd aan zijn 2e en 3e kamp. Grondwerk komt bij Jef in deze kampen niet te pas, hij gooit telkens zijn tegenstander met een ippon! Jef wordt 3e in een poule van 6!

Moe door al die stress, keren we rond 17u terug richting Herzele, kids zijn tevreden dus mama en papa ook!

Familie Bruggeman