judowedstrijd Breskens - Breskens (NL)

Datum: 12-12-2009
Van den Herrewegen Jitse 1° plaats
Peralta Andres 2° plaats
Bruggeman Jef 2° plaats
Bruggeman Jos -

Met 4 man was Herzele aanwezig bij de jongsten. Jef Bruggeman en Andres Peralta bij de jongsten. Aangezien dit jonge geweld (ook Jitse) in België nog niet mag deelnemen aan wedstrijden, moeten ze over de grens gaan. En ze deden dat niet slecht.

De eerste wedstrijd van Jef werd verloren met houdgreep. Maar in zijn tweede wedstrijd kwam Jef helemaal los: waza-ari en gevolgd door houdgreep, en de wedstijd was over. 2e plaats was verdiend. Andres had meer tegenstanders, ook meisjes. Zijn speciale benaderingstechniek leidde tot een tweede plaats in de poules, en daarna (met onmiddellijke uitschakeling) was Andres steeds de beste. In de finale moest hij echter de duimen leggen voor een meer ervaren wedstrijdspeler. Een tweede plaats op zijn eerste tornooi! Prachtig.

Bij de tweede groep was Jos Bruggeman (-27 kg) en Jitse Van Den Herrewege (-32 kg) vol goede moed begonnen. Aangezien Jitse en Andres op hetzefde moment vochten, was het moeilijk om beiden aan te moedigen. Door het poulesysteem werden Jos en Jitse opgevist na 1 verloren kamp. Bij de rechtstreekse uitschakeling, werd Jos verslagen door een scheidsrechterlijke beslissing. (Die vond dat de tegenstander beter was). Jos sneuvelde dus bij de laatste 8. Jitse liet zich niet meer vangen door de meisjes. Blijkbaar is de “jeugd in België” (op die leeftijd) wat bang van het vrouwelijk geslacht. Zijn papa en perfecte trainer” coachte Jitse voorbij al zijn tegenstanders met mooie judo, en werd eerste bij -32 kg. Proficiat aan de deelnemers.