Tornooi U11 - Berlare

Tavernier Jarne 2° plaats
Goossens Favor 3° plaats
Bruggeman Sien 4° plaats

Met 6 pupillen was Judoclub Herzele vertegenwoordigd. Slechts 1 meisje ….. volgende keer beter hé meiden! (volhouden!)

Sien kon haar goede vorm niet echt tonen. Haar eerste tegenstander was te sterk. Sien werd onmiddellijk in verdediging gedwongen en een snelle houdgreep bracht haar in een onmogelijke positie. Haar tweede kamp werd door een verstuikte voet van Sien voortijdig gestopt. Spijtig, want ze was goed op weg om te scoren. Haar blessure was te zwaar om een derde kamp te starten.

Jitste moest onmiddellijk aantreden op één van de vier matten. Een jonge onervaren scheidsrechter werd pas na de kamp tot de orde geroepen…. Jitse mocht de wedstrijden starten zoals de ouderen (zonder elkaar vast te nemen dus). EN eigenlijk werd de kamp op beslissing aan zijn tegenstander cadeau gegeven. Jitse was steeds de betere en een ingezette houdgreep werd onbegrijpelijk gestopt. Zijn tweede kamp werd gewonnen met waza-ari. Maar met een snelle worp en een terechte ippon in zijn derde kamp, deed hem als verdiende winnaar zegevieren in zijn poule Jos, Jarne en Lucas moesten bijna gelijktijdig aantreden.

Jos toonde snel zijn kunnen. En was overtuigend de betere in zijn poule. Eerst even een yuko, en bij het hernemen trok hij zijn tegenstander over zijn rechter been. Ippon. Het tweede kamp duurde wat langer beslist met houdgreep. In zijn derde kamp werd terug eerst een yuko gescoord gevolgd door houdgreep (gon gesa katame).

Favor startte overtuigend en scoorde snel 1 waza-ari maar liet zich vangen door een mooie heupworp. Zijn tweede kamp werd na hevig verdedigen met ippon in zijn nadeel beslecht. Een derde kamp door opgave van zijn tegenstander kwam er jammergenoeg niet.

Jarne won zijn eerste kamp met ippon. In zijn tweede kamp was zijn tegenstander de betere en werd met verlies door 1 waza-ari en 1 yuko afgesloten. Het zelfvertrouwen en concentratie was er terug in de derde kamp. En snel werd een yuko gescoord. Zijn tweede plaats deden de stress van de vergeten “judovergunning” snel vergeten Lucas betrad als laatste de mat.

Een snelle winner via ippon en in zijn tweede kamp gewonnen door houdgreep gaven hem een goed gevoel voor zijn derde kamp. Daarin kwam hij uit tegen een jongen die een vervelende verdedigingstruc had. Maar de scheidsrechter had het door. 2x kreeg deze een fout tegen. Lucas nam met zijn rechterhand de kraag van de tegenstander beet. Bij het starten van het gevecht draaide de tegenstander steeds zijn hoofd onder de arm van Lucas. Aangezien er geen aanval ingezet werd, werd dit bestraft. Lucas scoorde ondertussen al 1 waza-ari en 1 yuko. Even had Lucas bijna een houdgreep aan zijn been, maar op aangeven van “trainer Emiel” kroop Lucas mooi naar buiten. Doordat het “hoofdjedraaien” steeds maar bleef aanhouden, werd dit uiteindelijk met een waza-ari afgestraft. Lucas dus verdient eerste met ippon in laatste kamp. Hop naar het volgende tornooi!

$p$p