Tornooi Evergem jeugd - Evergem

De Schepper Kjell 4° plaats
De Jaeger Elien 4° plaats
Bruggeman Jef -

In de voormiddag maakte Kjell een sterke indruk, maar de tegenstand was sterk. En éénmaal op achterstand werden er risico’s genomen. Door exact hetzelfde gewicht, werden Lucas en Jos in andere poules ingedeeld. Lucas vocht hevig maar kwam steeds net dat beetje te kort om het te kunnen afmaken.

Jos won zijn eerste kamp met houdgreep, werd in zijn tweede met één yuko verslagen maar ging zo diep dat deze tegenstander in zijn laatste wedstrijd volledig erdoor zat. Jos hield het blijkbaar bewust spannend, in zijn 3e kamp. In de laatste seconde scoorde hij de beslissende yuko. In de namiddag werd de toon onmiddellijk correct ingezet door Juul: Ippon, yuko en winst met houdgreep.

Gelijktijdig vatte Gillian zijn tweede tornooi aan. Hij zette steeds sterk aan, maar was geen maat voor de geoefende wedstrijdvechters. Zijn progressie tov Waarschoot moet hem moed geven om verder te doen. Robin (2x ippon, 1 x verloren met yuko) en Niels (1x verloren, ippon; winst 2 waza-ari + 1 yuko; 3e ippon door houdgreep) toonden sterke staaltjes techniek en finesse. Mooi om te zien. Siel moest hard werken, maar was 2x duidelijk de betere. In zijn derde wedstrijd besliste de scheidsrechter echter in zijn nadeel. Hierdoor werd hij 2e in zijn poule.

En ons meisje Elien toonde zich een taaie tante. De eerste tegenstandster kon nipt een yuko afdwingen. De laatste hevige aanvallen werden perfect gecounterd. In haar 2e kamp kon de tegenstandster net een houdgreep van Elien (na 13s ) verbreken. In haar laatste kamp was een harde val op haar tegenstandster de oorzaak van hevige pijn in de buikstreek, waardoor de EHBO ingeschakeld werd en de wedstrijd werd afgeblazen.