Miniemen en pupillen - Otegem

De Mangelaere Lucas -
Peleman Thibo -
Taleman Jonie -

Slechts 2 inschrijvingen vanuit Herzele voor de wedstrijden bij U11.

Doch enkel Jos Bruggeman was aanwezig om de Herzeelse eer hoog te houden. Hij moest als eerste de wedstrijden openen op mat 1. Al zijn tegenstanders waren blijkbaar goed uitgeslapen. Na een opgaande eerste wedstrijd werd Jos, net voor het einde, geveld door houdgreep. In de tweede wedstrijd stond Jos snel 2 yuko’s voor, maar 1 Waza-ari achter. Hij bleef er voor gaan, maar werd geveld door Ippon. De derde wedstrijd werd na 30 seconden beslist door een houdgreep.

In Jos zijn voordeel Bij de U13, werden Siel en Juul Van Nieuwenhuyse in twee verschillende poules ingedeeld. Siel mocht openen. De tegenstanders waren heel goed. De eerste wedstrijd werd net voor het eindsignaal beslecht met houtgreep in Siel’s voordeel. De stress was weg, en in de tweede wedstrijd werd de tegenstander over zijn rechterbeen gedraaid. Ippon! De derde wedstijd werd na een waza-ari via houtgreep beslecht. Deze zat blijkbaar zo goed aangetrokken dat de tegenstander niet wachtte op het tijdsignaal en afklopte. De wedstrijden van Juul waren even spannend. De eerste tegenstander stond blijkbaar 1e in de West-Vlaamse ranking (achteraf vernomen). Maar blijkbaar had deze de onbekende tegenstander onderschat. Één waza-ari verschil, werd bij het eindsignaal in Juul zijn voordeel afgefloten. Juul moest indruk maken op zijn broer en een Ippon mocht dus niet ontbreken, maar deze kreeg hij zeker niet cadeau. Hij voerde dit uit bij zijn zwaarste tegenstander.( 2 kg meer) In de derde wedstrijd werd eerst een yuko gescoord. Bij het verderzetten werd net voor het eindsignaal een houdgreep fataal voor zijn tegenstanders.

Samengevat, geen gemakkelijke wedstrijden en een goede organisatie werden afgerond met heerlijk verbroederen op het terras (terwijl de judoka’s om hun medailles gingen).