Beker der Topjudoka 's - Lokeren

De Meyer Emiel 3° plaats
Staelens Kianu 3° plaats
De Winne Simon 5° plaats

De Herzeelse judoka's schitterden opnieuw op het tornooi " beker der topjudoka' s te Lokeren op 24/01/09.

Bij onze cadetten was het opnieuw Jonathan De Durpel die op het hoogste schavot stond. Hij won glansrijk zijn beide matchen met overmacht. Hij die Jonathan op zijn weg vindt is reeds gedemoraliseerd bij de aanvang van de wedstijd. Ook Simon De Winne - eerstejaars cadet- plaatse zich terecht voor de volgende ronde doch diende achteraf tweemaal gewonnen te geven. Hij verkocht zijn kampen duur en legde zijn stempel voor de toekomst. Kyano Staelens, eveneens eerstejaars cadet, vocht als een duiveltje. Hij behaalde een prachtige derde plaats en er zat verduiveld een finaleplaats in. Al bij al een subliem resultaat voor onze cadetten.

Bij de beloften ging het er eveneens spectaculair aan toe. Daan vocht als een leeuw en behaalde hierdoor de tweede plaats. Door een omstreden scheidsrechterlijke beslissing verloor hij zijn kamp om de eerste plaats. Jonathan Elaut drukte alweer zijn stempel op het podium. Hij ging vlot naar de finale alwaar hij de kampioen van België op zijn weg vond. Tot dertig seconden van het einde hield hij mooi stand maar diende zich toch tevreden te stellen met een mooie tweede plaats. Emiel De Meyer liet zich verrassen in zijn eerste kamp. Hij werd hierdoor geprikkeld en begon aan een sublieme inhaalrace en behaalde hierdoor een verdiende derde plaats.
Lennert De Buyst walste doorheen zijn wedstrijden. Iedereen diende de duimen te leggen voor Lennert. Zijn finale won hij met een prachtig uitgevoerde klem en behaalde hierdoor de eerste plaats. De vier beloften uit Herzele zijn reeds goed gekend op de wedstrijden en zijn geduchte tegenstrevers. Bij de junioren/senioren was onze hoop op Kaïn Staelens gevestigd. Als eerstejaars junior legde hij een voortreffelijk parcour af in de "Koninginnenreeks der judo". Na een bedenkelijke scheidsrechterlijke beslissing verloor hij nipt zijn eerste kamp. Hierdoor was Kaïn geprikkeld en velde hij nadien iedereen die hij op zijn weg tegenkwam Met drie verbazingwekkende ippons behaalde hij een welverdiende derde plaats. Prachtig Kaïn!!

$p$p$p