Tornooi Groen/Blauw - Moorsele

De Meyer Emiel 3° plaats
Dierickx Daan 3° plaats
Cosyns Sander 3° plaats

Op het Tornooi Groen/Blauw te Moorsele verdedigden 3 judoka's op 05 april de Herzeelse kleuren: Sander Cosyns, Emiel De Meyer en Daan Dierickx. Allen behaalden het podium!! Sander kwam uit in een poule van 5 in de categorie -34 kg. De eerste 2 wedstrijden verloor hij. Daarna kwam hij echter in het competitie ritme en won makkelijk zijn laatste 2 wedstrijden. Een knappe derde plaats tot gevolg. Emiel vocht onverwachts in de categorie -46 kg. De paasvakantie met de bijhorende chocolade hadden ervoor gezorgd dat hij 300 g te veel woog voor de -42kg. Emiel won zijn eerste wedstrijd. Zijn tweede kamp verloor hij met ippon van de latere winnaar. In de herkansingen won Emiel zijn 2 wedstrijden eveneens met ippon, met een derde plaats op 9 als resultaat. Daan droeg ook de gevolgen van de vakantie en moest verrassend vechten in de categorie +66 kg in een poule van 4. In zijn eerste wedstrijd werd hij verslagen door de latere winnaar en kwetste zich daarbij aan de lies. Hij gaf echter niet op en vocht een verdienstelijke 2de kamp die hij verloor met yuko. Ook in de derde kamp startte hij met onderdrukte tranen door de hevige pijn. Hij won deze kamp na enkele seconden met ippon van een tegenstander die zo maar eventjes 20 kg zwaarder woog. Resultaat: een derde plaats. Aan alle judoka's een dikke proficiat!!

$p$p$p