Bekers Van Deinze - Deinze

Datum: 14-04-2001

De "Bekers van Deinze" is een zwaar tornooi met een sterk bezet deelnemersveld. Dit heeft Judoclub Herzele er zeker niet van weerhouden om jong, opkomend talent af te vaardigen. En ze keerden tevreden terug met één tweede plaats en twee derde plaatsen. Proficiat!! Het nieuwe seizoen 2001/2002 belooft nog succesvoller te worden.

Carmen DE RYCK: Belofte -63 kg (6 deelneemsters) Verloor haar eerste match met ippon en kreeg geen herkansingen.
Ine VAN CAEKENBERGHE: Belofte -57 kg (12 deelnemers) Derde plaats! 1ste match met houdgreep gewonnen (haar tegenstandster was lid van de judoclub van Groot-Bijgaarden, blauwe gordel) bullet in de 2de match staat ze eerst waza-ari voor door worp, maar verliest met ippon door houdgreep (tegen Taelman, bruine gordel bullet 3de match (voor de derde plaats): met houdgreep gewonnen tegen een bruine gordel Femke DE COOMAN: Senior -57 kg Derde plaats!! bullet 1ste match met houdgreep (tate) gewonnen bullet 2de match op punten verloren bullet 1ste herkansing met ippon gewonnen bullet wint tegen Tamara De Vrieze voor de derde plaats. Deze overwinning is een mooie verrassing want Tamara is zeker niet de eerste de beste.
Sam SCHELFHOUT: Beloften -60 kg (>20 deelnemers) Sam wordt in de eerste ronde vrijgeloot, verloor echter in de tweede ronde met ippon en kreeg geen spijtig genoeg geen herkansingen meer.
Tim DE SCHAMPHELAIRE: Belofte -55 kg (15 deelnemers) Tweede plaats!! bullet 1ste match met ippon gewonnen bullet De tweede 2de match wordt volledig uitgevochten en Tim wint met punten. bullet 3de match door forfait gewonnen (tegenstander been gebroken) bullet finale met wazari sei ippon verloren: 2de plaats !!! Het Rode Kruis kwam 3X op de mat om de tegenstander van Tim te verzorgen. Onze Tim is dan ook gevaarlijker dan hij er uit ziet.
Hans ROBEYS: Senior -60 kg bullet 1ste ronde vrijgeloot vecht zijn eerste kamp tegen een zwarte gordel en staat zelfs een tijdje met yuko voor, maar Hans verliest uiteindelijk met houdgreep (waza-ari sei ippon)
Steffen HAEGEMAN: Junior/senior -73 kg bullet Steffen moet aantreden in een heel zware groep. Hij verliest in de eerste ronde en krijgt geen herkansingen meer, het tornooi is afgelopen voor Steffen. Zijn revanche komt later wel (in Lokeren). Proficiat voor alle deelnemers en … deelnemen blijft nog steeds belangrijker dan winnen! " Ine (21-04-2001)