Judo-ontmoeting - Zelzate

Datum: 18-03-2001

Geslaagde campagne van de Herzeelse Judoka’s In de categorie van de pupillen traden 4 Herzeelse judoka’s aan: Anaïs CASTEUR, Stijn SCHEPENS, Aurelie VERLINDEN en Renaat VAN GUTTE. Shari DE ROUCK vocht haar kampen in de groep van de miniemen. Onder deskundige leiding van gelegenheids-coach Geert DE PAUW mochten de Herzeelse judoka’s terugblikken op een geslaagde deelname. Vooral het optreden van Stijn en Shari, die voor de eerste keer op de competitiemat aantraden, ging niet onopgemerkt voorbij. Op 21 april e.k. wordt het provinciale seizoen voor pupillen en miniemen afgesloten in Kruishoutem. We duimen nu reeds voor de deelnemers.

Anaïs CASTEUR Haar eerste kamp verliest ze met Yuko van haar eeuwige tegenstandster Laure PRAET. Ze komt met overtuiging op de mat en komt goed in de wedstrijd, maar loopt tegen een yuko aan van de toch zeer sterke Laure. Verliest haar tweede wedstrijd met 2 waza-ari’s tegen Vicky VAN DE VOORDE, een kampioene uit Waarschoot. Het werd een zeer spannende derde wedstrijd waarin Anaïs toch de sterkste is: ze wint met het voordeel van een shido (strafpunt). Zeer flinke score Anaïs
Stijn SCHEPENS Stijn vecht zijn eerste wedstrijden buiten de club en is daarom heel zenuwachtig. Al blijkt dat dit niet echt nodig is. Hij staat eerst met een koka voor, vecht ongecomplexeerd verder en zijn inspanningen worden tenslotte beloond: IPPON!Na 10 seconden neemt Stijn zijn tegenstander in een ijzeren houdgreep (yoko-shio-gatame), waar zelfs trainer Michel nooit zou uitgeraken: IPPON! Stijn had het nu wel begrepen hoe het moest en neemt de zeer sterke Jodi weer in dezelfde houdgreep: IPPON
Aurelie VERLINDEN Aurelie wint haar eerste wedstrijd tegen Julie VAN SUYT met een prachtige heupworp, die haar een waza-ari oplevert. Alsof dit nog niet genoeg is, nog een houdgreep er boven op en… IPPON! Een zeer spannende wedstrijd tegen de gereputeerde Jolien VAN PETEGHEM uit Aalst. Allebei scoren ze een yuko, de wedstrijd gaat gelijk op en… de scheidsrechter beslist: verlies voor Aurelie, maar het had evengoed anders gekund. Proficiat Aurelie!

Renaat VAN GUTTE Renaat heeft vandaag weer weinig geduld met zijn tegenstrevers, want hij moet nog naar de Chiro deze namiddag. Na 5 seconden scoort hij ippon met een mooie tai-o-toshi.Hij wint met een yuko en een koka, 2 maal met een tegenworp. Het was een sterke tegenstander, maar Renaat was sterker. Korte metten: IPPON na 5 seconden. Puik werk, Renaat!
Shari DE ROUCK Het is de eerste keer dat Shari deelneemt aan een tornooi, maar ze gaat er zonder complexen tegenaan. Verliest met IPPON tegen Hanne, een kamipoene uit Zottegem. Wint op beslissing tegen Elke. Het is een mooie wedstrijd, waarin niet gescoord wordt, maar waarin Shari zeker de beste indruk gaf en het meeste aanviel. Deze mooie houding werd dan ook door de scheidsrechter beloond. Ze kon deze tegenstreefster zeker aan, maar verliest met houdgreep. Zeer goed gewerkt Shari!