Interprovinciale miniemenontmoeting - Nevele

Van Gutte Renaat 1° plaats
Schepens Stijn 4° plaats
Staelens Kaïn -

De judofederatie maakt een rangschikking per provincie van de beste judoka’s. De eerste 25 jongens en de eerste 15 eerste meisjes worden geselecteerd voor de provinciale ploeg. Voor de Oostvlaamse jongensploeg werden maar liefst 3 Herzeelse judoka’s geselecteerd.

Op 01-05-2003 hebben zij de Oostvlaamse kleuren verdedigd op de interprovinciale miniemenontmoeting te Nevele. De Oostvlaamse ploeg eindigde uiteindelijk op de 4° plaats: na West-Vlaanderen, Antwerpen & Brabant, maar nog net voor Limburg.

Kain werd op een ongelukkige wijze uitgesloten na een onregelmatige voorwaartse koprol.

Stijn werkte mooi zijn wedstrijden af, maar strandde elke keer op een koka of een yuko van de overwinning.

Renaat kon uiteindelijk revanche nemen op zijn tegenstander van West-Vlaanderen, waarvan hij vorig jaar verloor.