Cadetten, beloften, junioren en senioren Tornooi - Evergem

Datum: 15-11-2002
Van Caeckenberghe Ine -
Haegeman Steffen -

Het tornooi „Freddy Van Durme" wordt georganiseerd door Judoclub Evergem. We kennen Judoclub Evergem nog van de Interclubcompetities voor de heren van vorig jaar. Ze brachten een sterke ploeg op de been die in 2001 de 4° plaats behaalde. Judoclub Herzele won van Evergem en wij promoveerden naar 2° afdeling. Traditioneel is dit een zwaar tornooi met een sterk bezet deelnemersveld. Judoclub Herzele stond echter zijn mannetje (vrouwtje). Ine liep opnieuw haar eeuwige tegenstandster Katrien ONGENAE tegen het lijf en ze werd doorverwezen naar de herkansingen. Deze poule bleek nog een beetje te zwaar, maar uiteindelijk zat er nog een 7° plaats in. Steffen hoopte nog een paar SHIAI-punten te sprokkelen, maar kreeg twee IPPONS tegen en kwam in de herkansingen niet meer aan de bak. Franky schreef zich op de valreep in, om terug wat meer voeling met de competities te krijgen. Na zijn eerste wedstrijd werd hij verwezen naar de herkansingen waar hij zijn eerste herkansing wint. De spanning stijgt, want het brons ligt nog voor het rapen. Uiteindelijk moet hij het onderspit delven tegen een geroutineerde judoka. Resultaat: een 5° plaats. Van harte proficiat en tot op het volgend tornooi.