Open van Wilrijk - Wilrijk

Goessens Jeroen -
Paerewijk Sofie -
Moreel Lien -

We waren verwittigd, het “Open van Wilrijk” is een zwaar tornooi met veel Nederlanders en Duitsers. Een dikke pluim voor de organisatie, want het was in orde. De echte competiteurs van Herzele namen de uitdaging aan vertrokken met veel goed moed. De oogst aan medailles was een beetje aan de magere kant, maar elke judoka heeft een scherp inzicht gekregen van zijn/haar sterke/zwakke kanten. Met andere woorden: trainen en nog eens trainen. De sfeer zat er onder de Herzeelse judoka’s goed in en haalden ze niet de heimelijk gehoopte medailles, de ploeggeest was er niet minder om.

Kevin DE SAEDELEER vocht zich verbeten doorheen de herkansingen maar strandde deze keer net voor de derde plaats omwille van een strafpuntje.

De opmars van Ine GEERTS gaat gestaag verder. In haar poule moest ze de duimen leggen tegen o.a. Schepens Laurance en Vanderstukken, die beiden een podiumplaats haalden op het regionaal kampioenschap.

Lien MOREEL verloor tegen de huidige Belgische kampioene en versloeg in de herkansingen de Liesbeth Geukens (3° prov. Antwerpen). Haar laatste wedstrijd verloor ze tegen Olivier Ashanti (3° prov. West-Vlaanderen). Geen podium, maar sterk gevochten.

Renaat VAN GUTTE kwam uit tegen Van Poyer Sam (3° Belg. Kampioenschap), die op zijn beurt verloor van Heldenbergh (3° Reg. Kampioenschap). Geen herkansingen en verwezen voor de rest van het tornooi naar de tribunes.

Jeroen GOESSENS verloor zijn eerste wedstrijd en verloor vervolgens in de herkansingen. Mooi gewerkt maar geen medaille.

Sofie PAEREWIJCK was terug van de partij en kwam direct uit tegen Kim de Muynck (3° Belg. Kampioenschap). Geen medaille.