Regionaal jeugdkampioenschap - Herentals

Moreel Jan -
Callebaut Evy -
Van Gutte Renaat -

Lien MOREEL gaat naar het Belgisch jeugdkampioenschap Uiteindelijk werden 8 van onze judoka's geselecteerd voor het regionale (Vlaamse) jeugdkampioenschap te Herentals. Ze sleepten hun selectie in de wacht aan de hand van hun resultaten op het Provinciale jeugdkampioenschap. Als ze in Herentals op het podium staan, dan gaan ze naar het Belgisch kampioenschap! Bij de dames zag Aurelie af van deelname, waardoor onze medaillekansen al daalden. Evy en Ine wonnen verdienstelijk hun eerste wedstrijd, maar verloren in de herkansingen. Lien MOREEL ging verder op het elan van het provinciaal kampioenschap en had ook het geluk een beetje aan haar zijde omwille van forfait van één van haar tegenstandsters. In een spannende finale voor de derde plaats won ze van de judoka tegen wie ze op het provinciale verloor. Dolgelukkig nam ze haar bronzen medaille in ontvangst. Er was even paniek bij de heren omdat Hans en Kevin boven hun gewicht zaten. Hans trainde onmiddellijk 100 gr. af en kon aantreden. Kevin stond voor de onmogelijke opdracht om op 15 min. nog 800 gr. af te trainen en zag dus af van deelname. Hans, Jan en Renaat verloren hun eerste wedstrijd en werden niet via de herkansingen opgevist.Ze waren toch wel ontgoocheld, maar de steun van de aanwezige Herzeelse supporters was een hart onder de riem. Het regionale avontuur was voor de jongens afgelopen en thuis wachtte alweer de tatami ter voorbereiding van nieuwe tornooien.