Belgisch Jeugdkampioenschap - Charleroi

Callebaut Evy 1° plaats
Van Gutte Renaat 2° plaats
Van Styvendael Michael -

Na een slopende selectie, via het provinciaal en het Vlaams kampioenschap namen afgelopen weekend 3 Herzeelse judoka’s deel aan het Belgisch kampioenschap.

De campagne was succesvol want we hebben met Evy CALLEBAUT (Sint-Lievens-Houtem) opnieuw een Belgisch kampioen in de club.
Renaat VAN GUTTE (Erpe-Mere) haalde zilver en Michael VAN STYVENDAEL (Erpe-Mere) moest de duimen leggen in de herkansingen.
Evy CALLEBAUT won de halve finale tegen Lore CLEUREN (JC Maasland – 3° Bel. Kamp. 2004 en 2° Vl. Kamp. 2005). En toen kwam de wedstrijd van haar leven: een bijna onmogelijke opdracht: Evelien AERTS (JC Duffel – Bel. Kamp. 2004 en Vl. Kamp. 2005) verslaan. Aerts was helemaal niet van plan haar gouden plak 2004 af te staan. Na een hels gevecht en een achterstand van 2 yuko’s, kon Evy haar verrassen. Dit leverde Evy een Waza-ari op. Onmiddellijk ging ze over in houdgreep, waaruit Evelien niet meer kon ontsnappen: IPPON en Belgisch kampioen. Na ontvangst van de medaille, keerden de kersverse Belgische Kampioene, haar ouders en coach Michel naar Herzele terug waar ze onder daverend applaus ontvangen werden op het eetfestijn van JC Herzele.
Renaat VAN GUTTE stond in de halve finale tegenover Ward Wijns (JC Reet - 3° Vl. Kamp. 2005). De finale tegen Wouter DE ROECK (JC Mersem – 3° Bel. Kamp. 2004, 3° Vl. Kamp. 2005) beloofde vuurwerk te geven. Immers op het Vlaams Kampioenschap, enkele weken geleden won Renaat van Wouter in de Golden Score-tijd na 6 minuten met IPPON. Het was een mooie, maar korte finalewedstrijd, waar DE ROECK met ippon revanche nam. Zilver voor Renaat en een flinke schouderklop van coach Danny. Michael VAN STYVENDAEL wachtte een bijna onmogelijke opdracht: als derde op het Vlaams Kampioenschap werd hij voor zijn eerste wedstrijd opgesteld tegen David LIEGEOIS (JC UKKEL – 2° Bel. Kamp. 2004 en 1° Waals Kamp. 2005). Tegen deze krachtpatser uit Ukkel, die uiteindelijk Belgisch kampioen werd, was niet veel opgewassen.
In de herkansingen stond Michael tegenover Devin VAN BERCLAER (JC Zele – 2° Vl. Kamp. 2005). In een uitermate spannende wedstrijd, waar Michael werkelijk tot het uiterste ging, maakte hij een klein foutje, wat Devin onverbiddelijk uitbuitte. Zijn vader-coach Danny was na afloop heel tevreden over de inzet van Michael, die wat ons betref,t best een podiumplaats waard was.

Met deze succesvolle afsluiter bewijst JC Herzele opnieuw dat zij gelooft in het talent van haar jeugd. Jarenlang investeren in de opleiding van jongsaf aan begint zijn vruchten af te werpen. De uitbreiding van de competitieve trainingsmogelijkheden, een kwaliteitsvolle begeleiding, een recent opgestarte sportieve samenwerking met JC Lede en KJC Aalst en Michel VAN ASSEL als technisch directeur, vormen de hoekstenen van ons sportief beleid. Het bestuur van JC Herzele bevestigt het vertrouwen in trainer Michel VAN ASSEL en zijn hulptrainers en wil op de ingeslagen weg verder gaan.